اخباربرگزیدهاقتصادشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

برندسازی حلقه مفقوده تولید کفش در هیدج

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه قیمت تمام شده کفش هیدج کمتر از محصولات مشابه در دنیا است اما به دلیل نداشتن برندسازی، توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، منصور عیلمردانی، با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولید کفش در هیدج، اظهار کرد: جمعیت شهر هیدج زیر ۲۰ هزار نفر است بنابراین می‌شود، مجوز شهرک صنعتی روستایی برای آن صادر شود و قطعا صدور این مجوز حتی در یکی از روستاهای نزدیک مزایای زیادی را برای فعالان این صنعت به دنبال خواهد داشت.

وی افزایش سرمایه و فعالیت منسجم این صنعت را با هدف کاهش ریسک و هزینه‌هایی مانند بیمه، تعمیرکار، بازاریابی و … ضروی دانست و افزود: ایجاد یک شرکت بورسی نه‌ تنها مزایای جذب سرمایه و سود سهام را به دنبال دارد بلکه این کار منجر به تجمیع هزینه‌های مالیاتی، حسابداری، هزینه‌های انرژی و … خواهد شد.

علیمردانی افزود: باید به فکر ایجاد نمایشگاه تخصصی دایمی در داخل و کشورهای همسایه باشیم تا مشتری را در این نمایشگاه‌ها با ظرفیت و توانمندی‌های تولیدات خود آشنا و محصولات را عرضه کنیم، چرا که ارزش‌افزوده صنایع کفش باید به تولیدکننده بازگردد نه اینکه تولیدکنندگان با اعلام نرخ‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداخته و حاشیه سود را به واسطه‌های خارجی واگذار کنند. 

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی معافیت صادرات محصولات نهایی را ضروری دانست و همچنین به نقش موثر و تعیین‌کننده دفتر وزارت امور خارجه در استان در تحقق اهداف عرضه محصولات در بازارهای جهانی اشاره و اظهار کرد: با اینکه قیمت تمام شده کفش هیدج کمتر از محصولات مشابه در دنیا است اما به دلیل نداشتن برندسازی، توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد. 

عیلمردانی اظهار کرد: رشد صنعت کفش هیدج مدیون خود مردم این شهر است و اکنون نیز همین مردم پرتلاش می‌توانند با تاسیس شرکت‌ بازرگانی و تمرکز در امر بازاریابی و صادرات موجب گسترش بازارهای فروش این تولید ارزشمند شوند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا