اخباربرگزیدهاقتصادانرژیصنعت و معدنصنعت ومعدن

تامین برق، آب و گاز شهرک‌های صنعتی در ۳ سال اخیر سرعت گرفت‌

از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون تامین برق، آب و گاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ترتیب رشد 20، 14 و 10 درصدی داشته است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)؛  وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای سیاست‌های دولت مردمی، بازفعال سازی واحدهای تولیدی راکد، افزایش ظرفیت واحدهای زیر ظرفیت (نیمه فعال) سرمایه گذاری جدید صورت گرفته و افتتاح طرح های تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را با رویکرد افزایش میزان بهره وری و استفاده بهینه از منابع زیرساختی و سرمایه گذاری های مالی صورت پذیرفته در دستور کار قرار داده است که با استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی و دولتی شامل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، خبرگان، بخش صنعت، سرمایه گذاران جدید و مشاوران تخصصی عملیاتی می شود، این امر زمینه رشد و جهش تولید در کشور را با افزایش قابل توجهی روبرو کرده است.

بنابراین تامین امکانات زیربنایی و زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش در دستور کار دولت سیزدهم بوده است.

براین اساس با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم ۶۲ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه به تصویب رسیده که میزان رشد در این بخش نسبت به دولت سیزدهم ۶ درصد بوده است. همچنین از ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی بهره‌برداری شده است که در این زمینه نیز رشد ۵ درصدی نسبت به ابتدای کار دولت حاصل شده است.

رشد ۲۰ درصدی تامین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی

در دولت سیزدهم ۱۵ هزار و ۷۱۴ هکتار زمین برای شهرکها و نواحی صنعتی‌ تامین شده که در این زمینه نسبت به ابتدای کار دولت سیزدهم رشد ۱۱ درصدی حاصل شده است. همچنین ۶ هزار و ۵۷۹ هکتار زمین صنعتی در دولت سیزدهم تامین شده است که نسبت به ابتدای کار دولت سیزدهم رشد ۱۱ درصدی داشته است.

از ابتدای کار دولت سیزدهم هزار و ۹۶۰ مگاوات برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تامین شد که نسبت به ابتدای کار دولت سیزدهم رشد ۲۰ درصدی داشته است.

تامین آب شهرک‌های‌صنعتی در دولت سیزدهم ۱۴ درصد رشد کرد

همچنین ۲ هزار و ۱۸۸ لیتر بر ثانیه آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تامین شده که در این بخش نیز رشد ۱۴ درصدی در دولت شهید رئیسی حاصل شد.

رشد ۱۰ درصدی تامین گاز شهرک‌های صنعتی در دولت

در زمینه گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز به ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی گازرسانی صورت گرفته که در این بخش رشد ۱۰ درصدی نسبت به ابتدای کار دولت سیزدهم حاصل شده است.

در دولت سیزدهم سیستم مخابراتی و فیبر نوری ۳۴ شهرک صنعتی تامین شد که نسبت به ابتدای کار دولت شهید جمهور رشد ۸ درصدی داشته و بهره‌برداری از ۶ تصفیه خانه و ۲۰ مدول تصفیه خانه صورت گرفت که در این بخش رشد ۸ درصدی حاصل شده است.

احداث و تکمیل واحدهای کارگاهی مقیاس کوچک با اولویت استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در دولت سیزدهم مورد توجه بوده که در این بخش هزار و ۵۳۱ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد و در این بخش نسبت به ابتدای کار دولت سیزدهم ۳۷ درصد رشد حاصل شده است./ فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا