اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنگلستان

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس: پتروشیمی گلستان، باقدرت و سرعت ساخته خواهد شد

در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، استاندار گلستان و نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی طرح پتروشیمی گلستان وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در این آیین با گرامیداشت یاد شهید جمهور بیان کرد: شهید رئیسی، شیفته توسعه کشور بود و طرح پتروشیمی گلستان به یاد رئیس‌جمهور شهید باقدرت و سرعت ادامه می‌یابد و امیدواریم این طرح ارزشمند، که با همراهی جناب آقای اژه‌ای رییس محترم قوه قضاییه و جناب آقای دکتر قالیباف رییس مجلس به این مرحله رسید، نقطه عطفی در تاریخ تحولات صنعتی و اقتصادی استان گلستان شود.

وی افزود: بی‌شک اجرای طرح پتروشیمی گلستان قله‌ای برای توسعه دانش و مدیریت استان خواهد بود؛ زیرا اینچه‌برون، منطقه کلیدی در کشور است و هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و امیدواریم این طرح نقطه عطفی برای خیزش این منطقه از نظر صنعتی، تجاری و اقتصادی باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با قدردانی از پیگیری‌های مهندس اوجی، وزیر نفت برای اجرای این طرح گفت: اجرای طرح پتروشیمی گلستان با بدهی ارزی با ۲۰ درصد سود، پیچیدگی‌های بسیاری داشت و به همین دلیل پروژه غیرفعال بود.

علی عسکری افزود: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای اخذ سهام‌داری اصلی طرح پتروشیمی گلستان، برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های لازم برای اقتصادی کردن طرح پتروشیمی گلستان را انجام داده است.

وی تأکید کرد: هر کشوری که در دنیا پیشرفت کرده است، مدیران جنگنده داشته؛ بنابراین همه مدیران باید جنگنده باشند و تیم مدیریتی جنگنده‌ای نیز برای این طرح در نظر گرفته شده است.

در ادامه قرارداد پیمانکار EPCC (مهندسی و طراحی، تأمین و تدارکات، ساخت و اجرا و راه‌اندازی) طرح پتروشیمی گلستان امروز (یکشنبه، سوم تیر)با حضور دکتر علی عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان و رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مجلس شورای اسلامی به امضای محمدرضا یزدانی کاشانی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی گلستان و غلامرضا حمیدی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی توسعه پترو سازه مبین امضا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا